Ποια είναι η διαδικασία αξιολόγησης από τα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. ;

Τα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. διενεργούν ατομικές αξιολογήσεις και εκδίδουν αξιολογικές εκθέσεις στις εξής περιπτώσεις :

  • Αίτημα από στελέχη του ΚΕΔΑΣΥ ή Πρόταση Ε.Δ.Υ (Επιτροπή Διεπιστημονικής Υποστήριξης) μετά από κάλεσμα του σχολείου.

*Η Επιτροπή Διεπιστημονικής Υποστήριξης έχει αρμοδιότητα την εκπαιδευτική αξιολόγηση και υποστήριξη των μαθητών και της σχολικής κοινότητας.

  • Αίτημα γονέων.

Όταν το αίτημα γίνεται από τους γονείς η διαδικασία είναι η εξής :

θα πρέπει να απευθυνθούν στο αντίστοιχο  ΚΕΔΑΣΥ  ανάλογα με την περιοχή που διαμένουν https://blogs.sch.gr/   . Οι αιτήσεις γίνονται μόνο δια ζώσης και συγκεκριμένες ημέρες. Τα έντυπα που πρέπει να καταθέσετε είναι :

  • Ταυτότητα.
  • Αν πάει ο ένας γονιός χρειάζεται μια υπεύθυνη δήλωση από τον άλλον γονιό ότι είναι σύμφωνος/η να γίνει το αίτημα.
  • Η διάγνωση.
  • Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης.
  • Γνωμάτευση θεραπειών και
  • Ό,τι χαρτί γενικά έχετε και αφορά την διάγνωση του παιδιού σας.

Το ΚΕΔΑΣΥ εφόσον λάβει τα παραπάνω έγγραφα προγραμματίζει την ημέρα της αξιολόγησης του μαθητή και ειδοποιεί εγκαίρως (συνήθως μια εβδομάδα πριν) τους γονείς για την ημερομηνία αξιολόγησης. Οι αξιολογήσεις πραγματοποιούνται σύμφωνα με την σειρά πρωτοκόλλησής τους. Σε περιπτώσεις που τίθεται αποκλειστική προθεσμία για υποβολή αξιολογήσεων, όπως για συμμετοχή στις εισαγωγικές εξετάσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ή αίτημα για παράλληλη στήριξη, οι αντίστοιχες αιτήσεις είναι δυνατόν να εξετάζονται κατά προτεραιότητα.

Στη διαδικασία αξιολόγησης συμμετέχουν οι ειδικότητες του Κοινωνικού Λειτουργού, του Εκπαιδευτικού Ειδικής Αγωγής και του Ψυχολόγου και κατά περίπτωση οι ειδικότητες του Λογοθεραπευτή ή άλλων ειδικοτήτων που υπηρετούν στο ΚΕΔΑΣΥ. Ο μαθητής μπορεί να χρειαστεί να προσέλθει περισσότερες από μία φορά για την ολοκλήρωση της αξιολόγησης.

Μετά την αξιολόγηση του μαθητή, η διεπιστημονική ομάδα του ΚΕΔΑΣΥ συνεδριάζει και εκδίδει Αξιολογική Έκθεση. Στην συνέχεια ακολουθεί η γραπτή και προφορική ενημέρωση του γονέα λεπτομερώς για όλα τα αξιολογικά δεδομένα που οδήγησαν την διεπιστημονική ομάδα στην πρόταση για το κατάλληλο σχολικό πλαίσιο εφόσον υπάρχει τέτοια ανάγκη (Ειδικό σχολείο, Τμήμα Ένταξης, Παράλληλη στήριξη, Συνεκπαίδευση κ.τ.λ.). Το ΚΕΔΑΣΥ μπορεί να προχωρήσει στην εκπόνηση Ειδικού Εκπαιδευτικού Προγράμματος όπου κριθεί απαραίτητο. Οι γνωματεύσεις των ΚΕΔΑΣΥ όταν η πρόταση είναι για σχολείο για παιδιά τυπικής ανάπτυξης με παράλληλη στήριξη χρειάζεται επαναξιολόγηση κάθε 3 χρόνια και αν αφορά φοίτηση σε ειδικό σχολείο χρειάζεται επαναξιολόγηση σε κάθε αλλαγή σχολικής βαθμίδας. Η διαδικασία ολοκληρώνεται με την υπογραφή και την παραλαβή της έκθεσης από το γονέα. Ο γονέας παραλαμβάνει αντίγραφο για το σχολείο με την υποχρέωση να το παραδώσει ο ίδιος.

Η πρόταση του ΚΕΔΑΣΥ είναι δεσμευτική για τους γονείς;

Η εισήγηση του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ δεν είναι δεσμευτική ως προς την επιλογή του πλαισίου φοίτησης από τον γονέα. Σε περίπτωση που ο γονέας έχει εισήγηση από τα ΚΕΔΑΣΥ για Ειδικό σχολείο αλλά δεν είναι αυτό που ο ίδιος επιθυμεί, τότε μπορεί να εγγράψει το παιδί με Αυτισμό στο Γενικό Σχολείο της γειτονιάς του καλύπτοντας ο ίδιος τα έξοδα της ιδιωτικής παράλληλης στήριξης ή του ειδικού βοηθού, κατόπιν σύμφωνης γνώμης του Συλλόγου Διδασκόντων του Σχολείου.


Εκτύπωση